Mámou stylově Lifestylový blog (nejen) pro maminky o módě, kosmetice, dětech, vaření, bydlení i cestování.

3 věci, které mi pomáhají ke štíhlejšímu břichu

Jak asi víte, po dvou těhotenstvích mi zůstalo trošku vypouklé břicho a vznikla mi diastáza. Jelikož už s větším břichem žiju vlastně šest let (od prvního těhotenství), tak nějak jsem si na něj zvykla a naučila se triky v oblékání, jak ho skrýt. Ale přeci jen plavková sezóna mě vždy trochu vyleká a začnu panikařit, že bych se přeci jen měla zkusit s ním něco víc dělat.

moje bricho_1

Chtěla jsem jít na kryolipolýzu do Asklepionu, ale tam mi ji lékařka rozmluvila, že mám kýlu (v té chvíli pro mě novinka). Pak jsem tedy asi měsíc řešila, jestli půjdu na operaci nebo ne a jestli se rovnou nenechat zašít i tu diastázu, čímž bych rovnou docílila toho rovného břicha. Jenže za cenu jizev a neschopnosti cokoliv zvedat několik měsíců. Což raději to vypouklé břicho, že.

Takže se snažím ke štíhlejšímu bříšku pomoci sama. Jak?

Cvičím

Už pár měsíců po druhém porodu jsem začala navštěvovat cvičení po porodu a následně i trenéry, kteří mi sestavili cviky na míru. Rozhodně žádné sedy-lehy, ty mohou jen ublížit. Celkem se to pohlo, diastáza se zmenšila, ale pak se to malinko zaseklo na mrtvém bodě. Přiznám se, že s nemocemi holčiček během podzimu-zimy jsem vždy hodně polevila, nebyl jednoduše čas. I když vím (po konzultaci s lékaři), že se mi 100% diastáza jen cvičením nespraví, vidím, že když cvičím pravidelněji, nějaké zlepšení tam je. Chodím jednou týdně do IQ studia, tam mi přijdou na tuto problematiku opravdoví profíci. Udělali mi tam diagnostiku pohybového aparátu a následně jsem cvičila s trenérkou + cviky doma. Teď už chodím jen na skupinové lekce, ale i tak vždy následující den břicho cítím a vidím, že se něco děje. Ráda bych vám cviky popsala, ale i když působí jednoduše, jejich sepsání by bylo zdlouhavé (hlavně je důležitá aktivace břicha a základní poloha, která se dle mého přes písmena těžko vysvětlí). Jestli by vás to zajímalo, zkusila bych pár cviků na blog časem hodit. Každopádně už jen ta základní stabilizační poloha a správné dýchání dělá zázraky a břicho se krásně hned zatáhne! Podívejte se na obrázek. Jak vypadám s povoleným, vyvaleným břichem, a když ho aktivuji. Jednoduše pocitově táhnu kostrč dolů, vytahuji se zároveň za hlavou, ale ramena a žebra zase táhnu dolů, ty nesmí vylézt. A tadá, ploché břicho je na světě! Samozřejmě v této aktivované poloze nevydržím celý den, ale párkrát během dne se ji snažím nahodit, při čištění zubů nebo u vaření. K tomu trénuji dýchání do žeber, spodní část břicha se snažím mít zafixovanou a dýchat jen tak, aby se hýbala hruď. Není to tak lehké, ale i toto pomáhá zaktivovat břicho a nemít ho tak vyvalené.

moje bricho_2

Mažu se zeštíhlujícími gely

Opravdu fungují. Vždy při pravidelném mazání takovým krémem/ gelem mám pokožku pevnější a tukový lalok mi tak neplandá. Momentálně se natírám Zeštíhlujícím gelem na bříško Enja od Dermacolu. Příjemně se vstřebává, nelepí, a když ho aplikuji fakt každý den, břicho je pěkně hladké. Vítám, že je to přípravek konkrétně na tuto středovou oblast, takových moc není. Asi to bude moje stálice až do léta, kdyby mi ubral i nějaký ten centimetr, nebudu se vůbec zlobit 🙂

moje bricho_3

Správná strava

Nejsem žádný dietolog, ale nějaké ty základy, co jíst a nejíst, když chce člověk ubrat na váze, znám. Nedokážu držet žádné diety, ani nechci, jídlo mám moc ráda. Ale naučila jsem se jíst tak, že mám hodně vlákniny, zdravých tuků, bílkovin a snažím se ubrat na sacharidech. Hlavně večer, to přílohy vůbec nejím, jen zeleninu s nějakou bílkovinou (kvalitní šunka, tuňák, vejce, tofu, avokádo…). Tím se tak nějak udržuji ve formě, abych neměla kolem pasu „mišelina“. Ale kousek kvalitní čokolády během dne si ráda dopřeju, to jo 🙂

Máte vy nějaký tip, jak zeštíhlet svoje břicho a zbavit se na něm špíčků? 

P

15 komentářů

  1. Alco, diky moc za super clanek! Rozhodne jsem PRO vsema deseti o clanek se cviky. Jsem 6 mesicu po druhem porodu a tez mam diastazu a povolenejsi bricho… vim, jeste je brzy, ale ze vsech stran slysim, jak kazda chce byt fit do plavek, takze samozrejme i ja! 🙂
    Jinak diky za tip na zestihlujici gel, ikdyz tomu moc neverim, asi ho zkusim. Aspon pro pocit ze delam i neco navic 🙂

  2. Ahoj Ali!
    Zrovna včera jsem mluvila s Verčou o tom, kam jede na letní dovolenou 😉
    Říkaly jsme si, že by se od tebe hodil nějaký článek o přípravě na plavkovou sezonu. Přišel jak na zavolanou!
    I když nejsem po porodu, tak vyzkouším cviky z předchozího článku o diastáze. Cviků na bříško není nikdy dost a pro mě je to věčný boj. 😉

    Měj se hezky! 🙂

  3. Ahoj Ali,dekuju za super článek..Ja mam také 5let od prvního porodu /3,5let od druhého/ a mam diastazu 🙁 moc me to trápilo,po porodech jsem zhubla na původní váhu bez problému,ale to břicho!!pres den maskuji volnejsimi topy nebo šaty a zatahuju břicho 🙂 takze stejne figle jako ty 🙂 ale vecer vyzadam jak v 5.mesici 🙁 a tak jsem se rozhodla jednat- byla jsem u Ivy v IQ studiu na konzultaci a ukázce cviceni a zacala cvičit,tak doufam,ze se to aspon trochu spraví..četla jsem i tvůj článek o konzultaci operace diastazy a s napětím čekala,jak se rozhodnes..zatim jsem zvolila stejnou cestu jako ty-cviceni a strava s omezením sacharidů..tak nam držím palce,at ty břicha do léta trochu vypracujeme!! 🙂

  4. Veronika Schneiderová - Odpovědět

    Ahoj Ájo, tak mi to nedalo a zkusila jsem se vyšetřit, protože to břicho mě prostě také štve, přesto že váhově jsem níž než před otěhotněním. A zjistila jsem, že vazy jsou 100% povolené a mezera mezi svaly na tři prsty, to asi není ok 🙁

  5. Teda zenska?ja koukam,az si muzu oci vykoukat,kde jakoze mas to bricho,ale mas luxusni brisko po detech!!!
    Vis kolik slecen ma fakt pupek!??Vypadas supr!?
    Me je 46.Mam 3deti,dve uz dospele.A jsem po 2operacich,ty byli vazne,ale zachranili me.A ta treti byla odstraneni delohy.Kdekdo me strasil,ze by pod jizvou,dole v podbrisku,zustane kus bricha/koho by tohle v te chvilce zajimalo,ne?(pisu to asi divne,ale asi chapes,jak to je mysleno)Ja pry mela slozitejsi druh te operace.Ale jsem fakt rada,ze nam brisko jako pred tim.I kamoska si myslela,ze od rana do vecera sedam-leham(cvicim)?Pri me narocne praci a zivote singl zeny,haha,zlaty voci?A stejne jeste nesmim ani nic tezkoho zvedat atd..
    Jasny,ze pod tou jizvou zustalo trosku“ brisko“,ale jen kdyz jsem naha?Jinak jsem happy,sice nemam nahore brisko jako zehlici prkno,ale nejsem prastena,to nema ani dvacitka,a pokud jo,je nemocna(nezere??)
    Tobe drzim pesti-ty jsou stesti,urco sama vis,co delas a proc!?Bud na sebe opatrna!???

    • Hehe děkuji za kompliment xxx No Ty sis tedy prožila věci, ještě že to bereš tak s nadhledem. Já si z břicha nic velkého nedělám, beru to už s humorem, za dvě krásné holčičky mi to stálo 🙂

  6. jj a zkusenost-nejen moje-ZADNY CUKRY,naopak jist bilkoviny,zeleninu…kdyz uz pecivo,tak jen opravdu celozrne..ja uz leta ani nesladim kavu☕

  7. Ali,pozitivni mysleni je vice jak pulka uspechu(lecby) My jsme v rodine vsichni taci????
    A verim,ze si z toho taky nic nedelas,snad to ode mne ani tak nevyznelo?Vazne vypadas paradne,kdyz to neni pravda,nepsala bych to?,a kdyz je,tak velmi rada zalichotim i jine zene..Nemam problem,i na ulici,pochvalit druhe osobe uces,obleceni a pod.?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Translate »
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial