Mámou stylově Lifestylový blog (nejen) pro maminky o módě, kosmetice, dětech, vaření, bydlení i cestování.

Bydlení» 11 tipů jak na práci doma

Každý, kdo bloguje, tak z jisté části pracuje i doma. Nevím, jak vy, ale já i když mám blogování jako koníčka, přesto jej beru jako i svou práci. Kdybych se nechala unášet svojí flegmatickou povahou, zřejmě bych to nikam nedotáhla, vládl by zde velký chaos a vy byste si ani nečetli tento příspěvek 🙂 Takže musím mít určitý řád a k tomu i podmínky pro svoji tvůrčí činnost. A právě pro ty z vás, kteří dělají svoji práci z domu, blogují nebo studují, jsem se rozhodla sepsat pár pravidel, která vám pomohou se soustředit, zpříjemní vám práci, vaše tělo nebude trpět po fyzické stránce a budete se za stolem prostě cítit dobře a pak i od něj odcházet s čistou hlavou.

1. Snažte se mít na svém stole uklizeno

Nepořádek a spousta neroztříděných dokumentů a věcí vás budou jen rozptylovat od práce. Takže alespoň jednou za týden se pusťte do třídící akce a dejte všechny věci na své správné místo. (Tip: porozhlédněte se po nějakém efektivním pořadači, jako např. tomto níže z Ebaye.)

2. Každý den si sepište seznam úkolů, které chcete stihnout

Ideální je si každý den večer nebo naopak ráno sepsat, co chci následující nebo aktuální den udělat. I když se vám všechno nepodaří splnit, nic se neděje, to je lidské a nic si nevyčítejte. Jen nesplněné položky přesuňte zase na další den (ale snažte se to neodkládat více než tři dny, pak už se vám tato položka zprotiví a odložíte ji úplně). Tento seznam úkolů vám pomůže se zkoncentrovat, zorganizovat si věci v hlavě a vybičovat se k vyšší aktivitě. Alespoň u mě to tak funguje 🙂

3. S nejnáročnějšími úkoly začněte hned ráno

Po probuzení je vaše mysl nejproduktivnější a mozek pracuje na plné obrátky. Takže jestli máte před sebou nějaký úkol, který si zaslouží hodně soustředění a tvůrčího zapojení, vrhněte se na něj, co nejdříve to jde. Pokud máte náhodou pocit, že to zrovna není váš případ (výjimky potvrzují pravidlo), snažte se vypátrat, která hodina je pro vás ta nejlepší kamarádka a využijte ji na maximum.

4. Emaily kontrolujte maximálně 1x za hodinu

Ideálně si vypněte upozornění na příchozí emaily a raději i Facebook a další sociální sítě a aplikace. Tyto komunikační kanály vás pouze vytrhnou ze soustředění a opět se ponořit do práce trvá až 20 minut. Raději si vymezte svoje relaxační chvilky, kdy zkontrolujete, co se děje, odpovíte na to nejnutnější a doplníte si i potřebnou energii ve formě menší svačiny.

5. Mějte po ruce stále sklenku vody a něco k zakousnutí

O tom, že by se za den mělo vypít alespoň 8 sklenic, vám snad nemusím nic vykládat. Takže na stůl sklenku a ideálně džbán vody nebo čaje. A jelikož je potřeba i průběžně dobíjet energii, nakrájejte si k počítači kousky ovoce, nebo si do mističky nasypte oříšky a pár sušenek. S hladovým břichem se moc dobře nepracuje a stále odbíhat pro jídlo vás jen rozptýlí.

6. Nezapomínejte se průběžně protahovat (platí i pro oči)

Aby jste na konci dne neměli bolavá záda a nebyli celkově ztuhlí, občas se protáhněte a projděte. Třeba při telefonování je skvělá  chůze, bude se vám u hovoru i lépe uvažovat. Nezapomínejte ani na oči. Mně pomáhá se průběžně dívat z okna, aby oči zaostřily do dálky, nebo si je zakrýt dlaněmi a několikrát s nimi zakoulet na všechny strany, oční svaly se krásně protáhnou.

7. Pravidelně větrejte

Čerstvý vzduch dokáže zázraky, nabudí vás a nakopne k vyšší aktivitě. Kyslík je prostě pro mozek důležitý 🙂

8. Občas si domluvte schůzku venku v kavárně

Přestože pracujete z domu, neměli byste ztrácet kontakt se svým okolím. Zkuste si každý týden naplánovat alespoň 1-2 schůzky v terénu a scházet se s vašimi klienty nebo lidmi z oboru osobně.

9. Stanovte si svoje úřední hodiny

I když pracujete z domu, neznamená to, že musíte pracovat nonstop. Snažte se mít den rovnoměrně rozdělený mezi prací a vašim osobním životem, jinak se z toho zblázníte. S tím souvisí i určitý řád. Bude se vám lépe pracovat, když budete vědět, že v 6 to prostě musíte zalomit, protože vás čeká už něco jiného (a lepšího!). Osobně mi pomáhá, když vím, že mám nějaký časový limit a práce musí být do určité doby hotová. Určitě by se na stejné věci dalo pracovat i další tři hodiny, ale věřte mi, že když si řeknete, že to do 6 budete mít vyřízené, tak to tak i plus mínus bude 😉 Co máte v plánu dnes po práci?

10. Vyberte si vhodný nábytek a kancelářské doplňky

Pro práci za psacím stolem / deskou se snažte nehrbit a pořiďte si kvalitní ergonomickou židli, která bude vytvářet adekvátní oporu těla. Záda vám poděkují. Zapomenout byste neměli ani na stolní lampičku, abyste na monitor nemžourali, když se setmí 🙂

11. Nechte se inspirovat, jak pracují ostatní 😉

Pokud si se svou pracovní plochou stále nevíte rady a máte pocit, že vám tam něco chybí, podívejte se na několik ukázek, jak ji mají zařízenou jiní. Snažila jsem se vybrat ty kreativnější fotografie, ze kterých můžete načerpat skvělou inspiraci pro organizaci kancelářských potřeb. Jak vidíte, nemusíte se bát ani různých dekorací. Naladí vás na uvolněnou atmosféru a práce vám tak půjde lépe od ruky. Obrázky ve větším rozlišení a mnoho dalších úžasných nápadů na pracovní plochy, najdete na mém PINTERESTU (ochutnávka níže).

domaci pracovna_16

domaci pracovna_18
Zdroje obrázků v článku: 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.11.

Čím si práci doma zpříjemňujete vy a co děláte pro to, abyste se lépe soustředili? A jak vypadá váš pracovní koutek? Napište mi do komentářů, jak to máte vy, budu ráda ze každý další postřeh 😉

 

3 komentáře

  1. Pingback: Pro mámy» Pracovat na rodičovské? Jde to! | Mámou stylově

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Translate »
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial