Mámou stylově Lifestylový blog (nejen) pro maminky o módě, kosmetice, dětech, vaření, bydlení i cestování.

Co se děje» 9 věcí, které mi zlepšují náladu, když mám „Den blbec“

Někdy se vzbudíte a víte, že to ten den bude stát za nic. Vše vám padá z ruky, nic se vám nedaří a nemůžete rozlepit oči. Nejraději byste si prostě zase zalezli zpátky do postele a nic nedělali. Mně se někdy podaří, že mám takových dnů i několik za sebou, ale dovolit si ležet v posteli fakt nemůžu. Takže co dělám, když se mi nic nechce, nic mě nebaví, nic se mi nedaří a ani jsem toho v noci moc nenaspala?

Voda s citrónem

Tu teď piju místo ječmene. Hlavně ráno mě celkem probudí a pomůže nastartovat.

voda s citornem

Kafe

Bez kafe se tedy neobejdu žádný den, ale v těchto dnech, kdy se cítím pod psa mi pomáhá víc než kdy jindy. Můj malý rituál s kávou a i ta její vůně mě automaticky zlepší náladu a těch pět minut jejího popíjení mě nakopne víc než její obsah. I když ten je také důležitý, musí mi chutnat. Už delší dobu piju z kávovaru s čerstvě namletou kávou, ale co jsem mohla okusit, tak je výborná i káva Nespresso, která má neskutečně velký výběr aromat a různých druhů káv.

kafe

Jídlo bohaté na mastné kyseliny

Náladu mi i dost zlepšují potraviny s omega 3 a 6 mastnými kyselinami. Do ovesné kaše si sypu chia semínka, na oběd si dám třeba lososa a na večeři salát s avokádem. Tyto potraviny mě celkem nakopávají a cítím se po nich dobře.

Minimum sladkého

I když si říkáte, že na blbou náladu se nabízí si dát klidně celou bonboniéru, tak já mám vyzkoušeno, že mě to spíš vycucne. Při pojídání sladkého se cítím skvěle, ale potom jsem jak vyždímaný citrón. Ale někdy si to o dortík přímo říká, tak si dám spíš nějaký malý, pár kostiček hořké čokolády, kvalitní zmrzlinu nebo cheesecake, který má i hodně bílkovin, že mi hladina cukru zas tak nevystřelí a udrží mě v dobré náladě déle.

mastne kyseliny

Pohyb

Snažím se přelstvít svoje tělo, že mu dám to, čemu se brání. I když bych si zalezla pod peřinu, seberu se a jdu cvičit. Endorfiny dělají divy a já se pak cítím skvěle! Jen to chce překonat tu počáteční lenost. Osvědčená kombinace je tedy – kafe + dortík a šup na cvičení. A pak to zakončit třeba grilovaným lososem 😉

Když se třeba nedostanu na cvičení, pomůže mi i doma uklidit. Mám pohyb a vidím hned pozitivní výsledky po odstranění binčusu 🙂

Vitamín C

Zjistila jsem, že mi i dělají dobře ovocné šťávy bohaté na vitamín C. To vlastně souvisí s tím prvním bodem, čerstvé ovoce dělá zázraky.

knihy

Oblíbený seriál nebo knížka

Když to pořád stojí za nic, pustím si nějaký svůj oblíbený seriál, který mě vždy naladí na pozitivní vlnu a zapomenu na starosti, nebo se začtu do knihy, nebo pěkného časopisu (ano, pěkného, ilustrace a dobré fotky jsou pro mě základ, děsně mě nabíjí koukat se na nádherné fotky, k tomu pomáhá i Pinterest).

foto materska

Tulení s mýma holkama

I když z mých divošek jsem často dost na nervy, nic se nevyrovná, když se ke mně přijdou přitulit a dají mi pusu. To jsou ty nejvzácnější chvíle a právě ty mě nejvíce nabíjejí. A se Stelinkou je poslední dobou i velká sranda, vymýšlí samé kraviny 🙂

vana

Napustím si vanu

Tou tento den blbec nejraději zakončuji. Miluji se ponořit do horké vany s nějakou voňavou emulzí. Třeba miluji uvolňující bylinnou koupel s levandulí Herbaspa. K tomu si vezmu časák a užívám si tu svoji chviličku klidu. Často za těmito dny totiž stojí vyčerpání a přepracovanost, tak je dobré taky občas vypnout 😉

Jaký je váš recept rozveselení podobných dnů? Co vám vždy zaručeně pozvedne náladu?

 

6 komentářů

  1. Na takové dny se opravdu nejlépe zapomíná, když si člověk vymyslí nějakou činnost, aby nemusel myslet na všechen ten stres, to funguje opravdu nejlépe.

  2. Čerstvé ovoce dělá zázraky, mě někdy stačí snít obyčejný jabko a hned se cítím líp. Kafe je tutovka, ale s hrůzou jsme zijistila, že co pracuju z domu a po kavárnách, stala se ze mě docela závislačka, tak chci každodenní pití kávy omezit na „jednou za čas“.) A děti? Ty nás umí vycucnout i nakopnout zároveň:D

    Moc hezky jsi to, Ali, sepsala a přeju, ať máš dnů blbců co nejmíň.)

  3. Skvělý článek. Náladu mi nejvíc zvedá právě Tobísek, pak zvířátka. A i to cvíčo je super! Tuhle jsme měli opravdu náročnou noc a druhý den ráno mě čekala první lekce Strolleringu. Chtěla jsem se na to vybodnout, ale nakonec jsme vyrazili a jak se člověk protáhne, rozproudí krev, je mu hned líp! 🙂

  4. Měla jsem trochu náročnější začátek prázdnin(a pocit, že den blbec mám snad ob den!). Pomohla mi ostrá chůze s kočárkem, nebo běh s hudbou. A taky úplné vypnutí u Friends(i když už je znám úplně nazpaměť:-)

  5. Přesně jak píše Janina – rychlá chůze s kočárem. To miluju, akorát už asi rok a půl rychlá chůze nehrozí – vedle kočárku mi ťape 3letý 🙂 No a hudba, to je lék.

  6. Pingback: Můj styl» Welcome Autumn! | Mámou stylově

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Translate »
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial